Güncel Koruma Araştırmaları

Anasayfa » Güncel Koruma Araştırmaları

Rötuş Boyası Setleri

Okra Rötuş Boyası Nedir?

Okra Rötuş Boyası, duvar resimleri, tablolar ya da boyalı mimari yüzeylerin konservasyonları ya da restorasyonları kapsamında özgün eserin bütüncül kromatik algısını iyileştirmek amacıyla boyanın kalmadığı yüzeylere rötuş tekniklerini kullanarak uygulanan boyadır. Boyanın konservasyon ilkeleri doğrultusunda geri- alınabilir olması gerekir. Ayrıca boyanın parlamaması için bağlayıcının da doğru yapıya sahip olması beklenir. Okra Rötuş boyalarımızda yüzyıllar öncesinden beri kullanılan geleneksel toprak ve mineral pigmentler kullanıyoruz. Geleneksel boyalarda kullanılan kurşun ya da civa gibi toksik ve zehirli bileşenler içeren pigmentlerin yerine ise en yakın renk ve tonda özenle seçtiğimiz insan ve doğa için güvenli pigmentler kullanıyoruz.

Koruma Akademisi ve Okra Pigment iş birliği ile hazırlanmıştır.

SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYINIZ:

https://www.okrapigment.com/restorasyon

İSTANBUL RENKLERİ

Kilise Rötuş Seti

İstanbul’da günümüze ulaşan tarihi kiliselerin büyük bir kısmı 19. yüzyılda inşa edilmiştir. Bu kiliselerde bulunan mimari yüzeyler (ör: altar, templon duvarı, kürsüler vb.) 19. yüzyılın renklerini taşımaktadır. Bu polikrom yüzeylerde bulunan renklere uygun hazırlanan su bazlı rötuş seti konservasyon ve restorasyon uygulamalarında kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bu sette yer alan Arap zamklı bağlayıcılı boyalar tamamen geri dönüşlüdür ve rötuş tekniğine bağlı olarak su ile seyreltilerek kullanılabilir.

İSTANBUL RENKLERİ

19. Yüzyıl Tüm Renkler Rötuş Seti

İstanbul’daki mimari yüzeylerle birlikte günümüze ulaşabilen renk, süsleme ve dokuların büyük bir kısmı 19. yüzyıla aittir. 19. Yüzyılda mimari yüzeylere renklerini veren pigmentleri bilmekle birlikte bu pigmentlerin bir kısmı zehirli olduğundan günümüzde kullanılmamaktadır. Bu rötuş seti, Osmanlı İstanbul’unda kullanılan pigmentlerle ve bazı pigmentlere muadil olabilecek doğal ya da sentetik pigmentlerle oluşturulmuş olup mimari yüzeylerin konservasyon ve restorasyon uygulamalarında kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bu sette yer alan Arap zamklı bağlayıcılı boyalar tamamen geri dönüşlüdür ve rötuş tekniğine bağlı olarak su ile seyreltilerek kullanılabilir.

İSTANBUL RENKLERİ

Varak Rötuş Seti

İstanbul’da günümüze ulaşan altın ya da gümüş varaklı süslemelerin yapım tekniğine uygun pigmentlerle hazırlanan su bazlı rötuş seti mimari yüzeylerin konservasyon ve restorasyon uygulamalarında kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bu sette yer alan Arap zamklı bağlayıcılı boyalar tamamen geri dönüşlüdür ve rötuş tekniğine bağlı olarak su ile seyreltilerek kullanılabilir.


Restorasyon Projelerinin Yönetimi

 Mimari mirasın korunması kapsamında gerçekleştirilen tüm faaliyetlerin evrensel koruma ilkeleri doğrultusunda, planlanan bütçelerle yürütülebilmesi için proje yönetim disiplinin olanaklarından ve koruma/restorasyon projelerini hedef alacak şekilde özelleşmiş araçlarından yararlanmanın oldukça önemli katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Yapılan literatür incelemelerinde, saha görüşmelerinde ve odak grup toplantılarında bu konuda büyük bir bilgi boşluğu olduğu gözlemlenmiştir. 

Bu niyetle, İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Y. Mimar Sezer Savaş tarafından yürütülen ve temel amacı “güncel restorasyon pratiğini irdeleyerek proje yönetim sürecini geliştirmek” ve “restorasyon projeleri konusunda özelleşmiş kapsamlı bir proje yönetim metodolojisi geliştirmek” olan araştırmaya Koruma Akademisi olarak destek vermekteyiz. 

Araştırma kapsamında, sayısal veri toplayarak istatistiksel genellemeler yapabilmek amacıyla bir anket formu tasarlanmıştır. Bağlantısını aşağıda paylaştığımız anket çalışmasının hedef kitlesi restorasyon projeleri konusunda uygulama deneyimi olan profesyonellerdir. Alana emek vermiş kişiler olan sizlerin değerli tecrübe, görüş ve önerileriniz bu araştırma açısından çok önemli görülmektedir. 

Saygılarımızla. 

ANKET LİNKİ: https://forms.gle/NtPGG7piJjJqopjYA